Nyköping 

deltävlingarna 5 & 6

Björshultbanan

Då var det kört igen. Denna gång var det Nyköping och Björshultsbanan som var destinationen och det var nu dags för deltävlingarna nr 5 & 6 i sprintserien. Sammanlagt var det i runda slängar ett 50 tal anmälda. Men om man ska vara mera exakt så var det 57 ekipge anmälda till lördagens tävling och på söndagen var det 48 tappra kämpar med. Jag ska här nedan försöka skildra tävlingarna så gott jag kan i ord och bild. Bakom kameran har jag och farsan (Sune Gunnarsson) turats om att ta bilder. Som ni vet så är ingen av oss fotograf, men vi gör så gott vi kan😁. Men här bakom tangenterna är det bara jag som är ”skyldig” och jag är alltså Lola Olsson. Men det kanske ni vet vid det här laget så jag ska sluta svamla och börja med redogörelsen för tävlingarna. Jag har bestämt mig för att börja med klassen Rallycross Supernationella och där var det på lördagen hela 11:a ekipage anmälda. Den som gick vinnande ur den striden på lördagen var Timmy Enlund från Västerås MS i en BMW E30. Han fick till ett bra första tävlingsåk och det var den tiden som tog honom till toppen. Han körde då på tiden 1.52.89. Timmy var även med på söndagen men då hamnade han precis utanför pallen på en 4:e Plats. Här kommer en bild på Timmy i den snabba BMW:n. 

Niclas Härdevik Norström från MSK Hammaren som var den som var näst snabbast efter Timmy på lördagen. Han körde då på tiden 1.53.13 och var då endast 0.24s efter Timmy. På söndagens tävling så ramlade Niclas ned ett snäpp i resultatet, men han ramlade inte helt och hållet av pallen utan hamnade på en tredje plats. Han körde då på tiden 1.50.41 och hade då 0.58s upp till pall nr 1. På söndagen hade man ändrat bansträckningen något så man kan inte jämnföra tiderna från lördag och söndag. På lördgen körde man en ”grovyttersväng” i många svängar så det gick lite saktare och var mera tekniskt på lördagen. På söndagen flyttade man in däckstravar och koner något så lite snabbare blev det. Nu bild på Niclas i sin Ford EscortRS 16V.

Då var det nästa pallplats på lördagen och det blir nr 3. Där hittar vi Johnny Algothsson från SMK Nyköping. En hemmaåkare alltså. Han körde på tiden 1.53.79 och var då 0.90s efter Timmy. Men på söndagen så gick det inte så bra för Johnny. Han ramlade ned till en 6:e plats i sin Opel Ascona B. Han bröt också sista åket. Tyvärr så var inte vädrets makter med i sista åket på söndagen för regnet kom och förstörde det hela. Men tyvärr så rår vi ju inte på vädrets makter. Lite synd tyckte jag också då jag sett fram emot att få se dessa supernationella vildar ladda hårt även på söndagen men det blev nu lite avslaget när regnet kom. Här kommer bild på Johnny i Opeln. 

Då har jag redovisat för en komplett prispall i supernationella på lördagen som alltså bestod av Enlund, Härdevik/Norstöm och Algothsson. Men på söndag såg pallen lite annorlunda ut. Vinner då gör Anders Johansson från Team Mikro i sin ”ilsk-gröna” BMW E87. Efter att ha hamnat precis utanför pallen på lördagen med en 4:e plats, så var det nu inte bara färgen som var ”ilsk” utan Anders ”ilsknade” till han också och tog sig i mål på segertiden 1.49.83. Hans segermarginal blev då 0.54s och här kommer bild på ”gröningen” alltså BMW:n som rattas av Anders så framgånsrikt. 

Men nu känner jag att jag sträcker på mig lite extra här bakom tangenterna. På andra platsen på söndagen så har vi en ”kombackande” Hälleförsare! Alltså en från min egen hemmaklubb. Det är Christoffer Tiurinen som fått ”återfall” efter 17 års uppehåll!!! Han började lite försiktigt på lördagen med en 7:e placering, men sen kände han sig lite varmare i kläderna och gasade till sig andra platsen på söndagen. Han körde då på tiden 1.50.37 vilket var 0.54s efter segertiden. Inte illa rattat kan jag intyga och här kommer bild på Christoffer i sin Volvo S40. Snyggt rattat! 

Då var söndagspallen i supernationella rallycross redovisad och det var som följande: Johansson, Tiurinen och Härdevik/Norström. Då blir det nästa klass som är rallycross 2150cc. Men nu måsta jag lyfta på hatten. Här får vi lördagens snabbaste tid totalt! Jag kan säga att jag inte är förvånad för här har vi en fortåkare av rang. Jonas Skoglund från Finnskoga MK i sin välpolerade Saab 99. Han kör på tiden 1.50.92 och vann då med en marginal på 1.14s. Han tog med den tiden hem årets Vandringpris, Dalahästen! som egentligen brukar delas ut i Bollnäs men som tyvärr inte kunde arrangera någon sprintserie i år. Men nu var hästen på spel i Nyköping, och den vann Jonas. Så välförtjänt! Men inget varar ju för evigt som du vet Jonas….för på söndagen så hade Jonas alla otur som går att få tror jag. Han kom bara runt banan ordentligt på träningen sen så strulade det bara i tävlingsåken och han blev ”dyngsist” i resultatlistan. Jag tyckte att det luktade bränd koppling om han men jag vet inte om det var det. Han hade i alla fall de två sämsta tiderna i tävlingsåken under dagen och han fick ta repet över mållinjen i sista åket. Men du Jonas…du fick ju i alla fall glänsa på lördagen. Så därför får du här två bilder. Det är du värd för det snabba åket på lördagen. 

Tvåa på lördagen efter ”fortåkarJonas” var Patrik Ekman från Oskarshamns RRC i en Opel Astra G Sport. Han rattade runt banan på tiden 1.52.06. Patrik var även tvåa på söndagen och tiden var då 1.50.84 vilket var 0.81s efter söndagens segrare. En bra helg för Patrik alltå, och här kommer bild på Patrik i sin Oranga Opel. 

Men nu hittar vi en chaufför som också hade en bra helg i Nyköping och det är Niklas Blidberg från Ludvika MS som rattar en Opel kadett GSI. Han blir 3:a på lördagen med tiden 1.54.44 som var 3.52s efter Jonas. Men på söndagen så slår Niklas till och vinner. Har kör då på tiden 1.50.03 och vinner då med en marginal på 0.81s. Här kommer bild på Niklas i Opeln. Ingen bra skärpa på den bilden, men vi skyller på att Niklas körde för fort för kameran😁

Då var hela pallen för lördagen redovisad och den lyder som följande: Skoglund, Ekman och Blidberg. Men på söndagen fattas det forfarande en medaljör i mina rader här. Där hittar vi Zeth Enarsson från SMK Arboga i en Saab 99. Zeth var på lördagen 6:a men körde alltså upp sig på söndagen till pallplats nr3. Bra gjort! Han körde då på tiden 1.52.22 och var då 2.19s efter vinnaren Niklas. Jag ska också nämna att i denna klass 2150 så var det 14st ekipage på lördagen och på söndagen var dom 13st. Pallen på söndagen ser alltså ut som följande: Blidberg, Ekman och Enarsson. Nu blir det bild på Zeth i Saaben. 

Då var det dags för klassbyte igen. Nu kommer vi till klassen Rallybilar 2WD A-förare. Här var det 6st anmälda på lördagen och så var dom 5 på söndagen. Nu blir det ju så där igen att jag bakom tangenterna sträcker lite på ryggen igen. Men jag häjdar mig bara lite för först ska jag redovisa vem som vann lördagens tävling i den här klassen. Där hittar vi ingen mindre än Richard Åndberg från SMK Nyköping i en Toyota Yaris. Han körde på tiden 1.52.85 och vann då med en marginal på 0.78s. Men på söndagen så var det mycket otur med Yarisen som gärna vill gå lite sönder i framändan. Tror det gick ett par drivaxlar under helgen faktiskt. Det var så illa att Richard inte fick någon tid alls på söndagen utan hamnade utanför resultatlistan. Men på bild fastande i alla fall Yarisen, och här kommer den. 

Men nu ni. Nu kommer min gubbe, och det är Kenneth Olsson från Hällefors Mk i Bättan. Bättan tillhör alltså familjen Olsson och är en Mycket mintgrön Ford Escort Mk2. Kenneth och Bättan kör på tiden 1.53.63 och bärgar med det 2:a platsen på lördagen. Upp till pallen är det 0.78s. Men på söndagen så är Kenneth och Bättan omutbara och vinner dagen med 0.11s. Ja, det är inte med mycket…men det räcker. Dom kör då på tiden 1.50.47. Nu kommer bild på den mintgröna skönheten (eller kanske inte….vi är lite osams om färgvalet där…hm. Hon är i alla fall orginell. one of a kind)

Men nu tror jag Fru Olsson snart ramlar av stolen här bakom tangenterna av stolthet. Men det har sin naturliga förklaring och jag skyller mitt beteende på moderskänslor och ber om ursäkt redan innan mina fingrar löpt färdigt på tangenterna. Trea i lördgens tävling blir Dennis Olsson från Hällefors Mk i Nisse. Nisse är alltså ytterligare en medlem i familjen Olsson. Nisse är alltså en BLÅ Ford Escort MK2 och som framförs av min och Kenneths son Dennis. Dennis har haft lite uppehåll i sittt tävlande (då han och Linn förärat oss med ett barnbarn, Colin 🥰) Men nu var han alltså åter på startlinjen. Jag kan villigt medge att jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen redan på träningen. Ungjäkeln behöver väll inte ta i så in i h-vete direkt…..När han inte kört på så länge….Men Dennis kör på lördgen på tiden 1.54.94 och är då efter Åndberg med 2.09s och blir 3:a. På söndagen så hamnar Dennis åter igen på 3:e platsen och han kör då på tiden 1.51.57 och är då efter pappa kenneth med 1.10s. Nu bild på Dennis och Nisse….och mamma överlevde. 

Nu får fru/mamma Olsson samla sig lite och sammanfatta prispallen i rallybilar 2WD A-förare lördag med namnen som följer: Åndberg, Olsson och Olsson. Men jag kan inte sammanfatta söndagens pall för det fattas ett namn och det är pallplats nr 2 på söndag. Där hittar vi Jocke Halvarsson från Ljusdals MS i en Opel Kadett. På lördagen så missar Jocke precis pallen och blir 4:a men på söndagen så kör han på tiden 1.50.58 och kniper då 2:a platsen. Han har bara 0.11s upp till vinnande kenneth Olsson. En lite rolig detalj är att Jocke har en kartläsar med dig och det är Felicia Skoglund, dotter till Jonas (han fortåkaren i 2150 ni vet) Så vänta ni bara gubbar. Det är tjejer på G! Nu bild på Jocke och Opeln och med det kan jag sammanfatta pallen på söndagen i rallybilar 2WD A-förare med dessa namn: Olsson, Halvarsson och Olsson. 

Nu blir det rallybilar 2WD B-förare. Här var det 5 deltagare på lördag och 4:a på söndag. Där har vi en vinnare på lördagen som heter Mikael Andersson. Mikael kör för KAK Motorsport och han kör en Saab 9-3 ss. Om jag har läst listorna rätt så var det så att Mikael bara var med på lördagen. Han körde då på tiden 1.54.59 och han vann då med 5.23s. En förkrossande vinst i klassen. Mycket bra rattat. Här bild på Mikael i Saaben. 

Glenna Bjur var den som knep 2:a placeringen på lördagen. Glenna kör för Gnesta MK i en Volvo 940. Hans tid på lördagen var 1.59.82 och han var då som tidigare nämnt. 5.23s efter vinnande Mikael i Saaben. Glenna var även tvåa i söndagens tävling och var då efter vinnaren med 1.10s och körde då på tiden 1.54.41. Här följer bild på Glenna i Volvon. 

Kevin Lindberg Hull var den som knep 3:e platsen på lördagen. Kevin kör för hemmaklubben SMK Nyköping och han körde på tiden 2.00.15 och med den tiden var han 5.56s efter vinnar-Mikael. Men på söndagen så ökar kevin takten rejält och jag kan personligen intyga att detta var en chaufför som laddade rejält. Kanske laddade han lite för mycket på lördagen men till söndagen tävlingar så ”tyglade” han sig lite och det medförde bättre tider och det ledde hela vägen till segerpallen. Hans bästa tid på söndagen var 1.53.31 och då var segermarginalen 1.10s. Snyggt rattat Kevin…och mycket underhållande var det! Tack för det Kevin. Här bild på den vilt laddande Volvon. 

Då kan vi sammanfatta rallybilar 2WD B-förare lördagens tävling med namnen: Andersson, Bjur och Lindberg/Hull. Men även här fattas det ett namn för sammanfattning av söndagens tävling. Där har vi Pontus Eriksson även han körandes för hemmaklubben SMK Nyköping. Pontus rattar en Volvo 240 och hans tid i söndagens tävling som tog honom till 3:e platser var 1.56.02 (2.71s efter kevin) Pontus var även med på lördagen men missade då pallen och blev 4:a. Nu blir det bild på Pontus i Volvon och sammafattningen för söndagens tävling lyder Lindberg/Hull, Bjur och Eriksson. 

Så var det en förarklass kvar i rallybilar 2WD och det är C-förarna. Här var det på lördagen med 3 chaufförer och så även på söndagen. Den som drog det längsta strået på lördagen var Max ”Maxattack”Åndberg från SMK Nyköping i sin Peugeot 206 rc. Han körde på tiden 1.56.92 och vann då klassen med 3.02s. Men på söndagen så gick det lite sämre för Max. Han hamnade på 3:e plats med tiden 2.00.33, hela 6.14s efter segraren. Men du Max…..Man behöver bensin i tanken….(förlåt…Jag kunde inte låta bli….🤣) Här följer en bild på Maxen…med bensin i tanken…😉

Då ska jag berätta vem som var tvåa på lördagen. Det var Martin Holmgren från Borlänge Mk i en Ford Escort MK 2. Han köde då på tiden 1.59.94 har var då distanserad med 3.02s av Max. Men Martin tog sig i kragen tills på söndagen och ökade takten rejält. Han gick och vann tävlingen på söndagen i C-förare 2WD och det på tiden 1.54.19 vilket var en segermarginal med 2.91s. Det var bra jobbat! Här bild på den snygga Forden . 

Men nu klappar mitt hjärta lita hårdare för nu blir det ”tjejsnack”. Jag ska berätta om AnnSofi Wikström som kör för Ljusdals MS. Hon rattar en Opel Kadett och hon kör till sig den 3:e platsen i lördagens tävling. Hon kör på tiden 2.03.92 och är då efter med 7.0s efter Max. Men på söndagen så har hon bly i foten högerfoten och klättrar till en andra plats i klassen C-förare 2WD. Hon kör då på tiden 1.57.10 och är endast 2.91s efter segraren i klassen som var Martin i Forden En liten deltalj här också är att hon har en kartläsare med sig och detta i formen av Matilde Skoglund som är…jo, jag tror ni vet. En skoglund till. Dom är på stark fram-march dom där skoglunds-tjejerna och jag hoppas dom sätter sig i vänsterstolen snart! En som definitivt tagit tag i ”rodret” är ju faktist chauförren av denna Opel, alltså Annsofi själv, som tagit på sig ansvaret att vara med i ledningen för Svenska Sprintserien. Jag kan inte tacka dig nog för att du gjort detta för oss alla AnnSofi. Tack! 

Nu får Fru Olsson sansa sig igen och sammanfatta pallen i C-förare 2WD. Lördag: Åndberg, Holmgren och Wikström. Söndag: Holmgren, Wikström och Max (Soppatorsk) Åndberg.                   

Förlåt Max…men jag kan inte hålla mig 🤣

Nu bild på AnnSofi i Opeln .

Då var det klassbyte igen och då hamnar vi i klass 4WD. Där har vi bara en deltagare och han deltar bara i lördagens tävling. Hans namn är Sören Svensson och han kör för Mk Ran Askersund. Han kör runt banan på tiden 1.55.24 och han är som sagt själv i klassen så det är svårt att jämnföra med någon annan. Här kommer i alla fall en bild på Sören i sin Mitsubishi EVO 9. 

Då går vi till nästa klass och det blir  klass Voc, grupp N <1600 samt grupp F. Vi börjar med A-förarna och här var det tre deltagare på lördagen och på söndagen endast två ekipage. Den som vinner lördagens runda är Nils Strömgren från Fagersta MK i en BMW 320. Han kör på tiden 1.59.88 och då vinner han dages tävling med 1.2s. På Söndagen var alltså inte Nisse med utan var förpassad till publiken och hejade på sin sambo Elisabeth som han delar bil med. Nu kommer bild på Nisse i BMW:n

Den som var tvåa på lördagen efter Nisse var Jakob Thunström från SMK Nyköping i en Volvo S60. Han körde runt banan på tiden 2.01.08 och var då alltså efter Nisse med 1.2s. Även Jakob var bara med under lördagen. Nu bilden på Jakob i Volvon.  

Då var det lördagens 3:a kvar och det blev Tapani Lillen Tyynelä från Kolsva MS i en Volvo 940. Han körde på tiden 2.08.46 och var då efter Nisse med 8.58s. Tapani var även med på söndagen och hans tid runt banan var då 2.07.77 och med den tiden körde han till sig 2:a platsen för söndagen. Här kommer bild på Tapani i Volvon. 

Sammanfattningen av lördagen i denna klass 7 A-förare blir alltså Strömgren, Thunström och Tyynelä. Då fortsätter vi med söndagens tävling och där var det som sagt bara två deltagere och den som drog längsta strået där var Daniel Suvala från SMK Nyköping i en Volvo 940. Daniel var bara med på söndagen och tiden runt banan för honom blev 1.56.59 och det var en segermarginal på 11.18s. Nu bilden på Daniel och sammanfattningen för söndagens resultat blir Suvala, Tyynelä. 

Då var det B-förarnas tur i den här klass 7, men jag kan ju skriva föraren för det var bare en deltagare med på lördagen och ingen på söndagen. Den tappra kämpen som var med på lördagen var Nisses bror kent Strömgren. Kent kör också för Fagersta MK och han hade lånat en Volvo 940 som tog honom runt banan på tiden 2.03.60. Nu bild på Kent i den lånade Volvon och sammanfattnignen i B-förarklassen blir alltså Strömgren. 

Så blir det C-förare klass 7 och där var det 7 deltagare på lördag och 6 på söndag. Det är även här som vi hittar de flesta damerna på banan. Hela 5:st faktiskt och jag kommer redovisa lite senare här hur det gick i damkampen, men nu tar vi först den som vinner C-förare på lördagen och det blir hemmaföraren Hampus Lindqvist i en Volvo 940. Han körde på tiden 2.02.13 och vann då med en marginal på 2.06s. Hampus vinner även söndagens batalj och kör då på tiden 1.58.88 och då var marginalen ned till tvåan 1.21s. Grattis Hampus till dubbelseger. Bild följer på Hampus i Volvon. 

Nu blir det lite besvärlig för nu ska jag redovisa vem som blev 2:a i C-förare. Det blev nämnligen jag och det är lite knövligt att skriva om sig själv tycker jag. Men så var det. Jag var tvåa båda dagarna efter Hampus. Min tid på lördagen var 2.04.19 och jag var alltså lite över 2s efter Hampus, men på söndagen närmade jag mig lite och var 1.21s efter på tiden 2.00.09  Attans, attans! Men det är bara att gratulera Hampus till en bra körning och inse att man själv måsta gasa mera och bromsa mindre. Nu bild på mig, Lola Olsson alltså, från Hällefors MK i min Lilla-Blå Golf V5. 

Trea på lördagen blir Anton Boström från Fagersta MK i en Volvon 940. Han körde på tiden 2.04.26 och var då 2.13s efter Vinnar-Hampus. Anton var även med på söndagen men då ramlade han precis utanför pallen på en fjärde plats. Vi sammanfattar lördagen med Lindqvist, Olsson och Boström. Nu bild på Anton i Volvon. 

Den som klättrade förbi Anton och upp på pallens tredje plats på söndagen var Elisabet Pettersson från Fagersta MK. Hon rattar den där blå BMW:n som delas med sambon Nisse Strömgren. Elisabet var 4:a på lördagen men kniper nu alltså en pallplats på tiden 2.01.93 och var då efter vinnaren med 3.05s. Nu får ni en bild på den där BMW:n igen men med Elisabet bakom rodret och nu kan vi också sammafatta söndagen C-förar tävling med Lindqvist, Olsson och Pettersson. 

Nästa klass blir klass 8 som är dom fria bilarna. Här var det tre kompatanter under helgen och resultatlistan såg lika ut båda dagarna. Vinnare blev Johan Schilström från Västerås MS i en Volvo 242. Hans tid på lördagen var 2.00.58 och då var han först med 6.57s. På söndagen rattade han runt banan på tiden 1.53.56 och vann då med 7.08s. Här kommer en bild på Johan i Volvon. 

Då har vi tvåan för helgen i fria bilar och det är Kjell Andersson från Borlänge MK i sin Saab 9-3. Han körde på tiden 2.07.15 på lördagen och på söndagen gick han på tiden 2.00.64. Han tog alltså en dubbel silverpall under helgen. Här bild på Saaben och Kjell.

och då var det Ellinor Hansson kvar att att berätta om. Hon blir 3:a båda dagarna i den här fria klassen. Hon rattade sin fina Volvo PV runt banan på tiden 2.13.45 på lördag och på söndagen fick hon tiden 2.07.71. Detta innebar att hon på lördagen var 12.87s efter vinnaren och på söndagan var hon 14.15s efter. Ellinor kör för Västerås MS och jag kommer berätta mera om henne lite senare. Nu bild på den gamla PV:n med Ellinor bakom ratten och så kan vi sammanfatta båda dagarna i fria klassen med namnen Schilström, Andersson och Hansson. 

Ny klass igen. Det är Grupp E och där var det två deltagare under helgen men dom delades också in i A och en C förare så båda var vinnare. Vi börjar med A-föraren som heter Roger Andersson från Borlänge MK och han rattar en Ford Escort. På lördagen körde han på tiden 2.04.02 och hans tid på söndag blir 2.00.04. Här bild på Roger i Forden och sammanfattning av helgens tävlingar som då blir Andersson. 

och så kan vi ju sammanfatta C-förar klassen direkt med namnet Blomkvist. Conny Blomkvist från Enköpings MK i sin Toyota Corolla som på lördagen hade tiden 2.09.89 och på söndagen körde han runt banan på tiden 2.06.20. Här blir det bild på Conny i Toyotan.

Så var det ju faktiskt också så att det fanns en ungdomsförare med under lördagens tävling. Det var Arvid Thunström från SMK Nyköping i en Volvo S60. Att vara ungdomsförare innebär att man inte har något körkort. Arvid körde på tiden 2.07.48 och vann då denna klass som han tyvärr var ensam i. Men här kommer bild på Arvid i Volvon. Bra kört!…och vi sammanfattar ungdomsklassen med namnet Thunström. 

Då har vi kommit till damklasserna. Alla damer har alltså en egen klass dom delas in i och detta är o-trimmade damer och trimmade damer. Jag börjar med dom trimmade damerna. Där hade vi två damer under helgen som fajtades med varandra. Vinnaren ur den striden blev AnnSofi Wikström i sin Opel Kadett. Som vi vet kör AnnSofi för Ljusdals MS. Hennes bästa tid på lördagen var 2.03.92 och hon var med den tiden snabbaste trimm-dam för dagen. Hon var  9.53s före nästa trimmade dam. AnnSofi var även snabbast på söndagen och då på tiden 1.57.10 som då var en vinstmarginal ned till tvåan på ca 11s. Här kommer bild på AnnSofi som alltå vinner trimmade damer båda dagarna. AnnSofi ingår i klassen rallybilar 2WD C-förare. 

Då var det den trimmade damen Ellinor Hansson som kom på andra platsen under båda dagarna. Hon rattar den imponerande Volvo PV:n och Ellinor kommer från Västerås MS. Hennes tid på lördagen var 2.13.45 och söndagstiden blev 2.07.71. Vi sammafattar helgens trimmade damer man namnen Wikström och Hansson och då var det dags för en bild på den svarta PV:n som rattas av Ellinor. Hon ingår också i klassen Fria bilar. 

Men nu har vi kommit fram till sista klassen och det blir o-trimmade damer och här var det med 5st på lördagen och 4:a på söndagen. Den som är snabbast båda dagarna bland dessa damer blir jag, Lola Olsson från Hällefors MK i min GolfV5. Tiden på lördagen blir 2.04.19 och det är en segermarginal ned till tvåan med 0.58s. Sen körde jag runt banan på söndagen på tiden 2.00.09 och då var jag före med 1.84s. Nu bild på min Lill-Blå och jag bakom ratten. 

Nu blir det otrimmad dam nr2 och det blir Elisabet Pettersson från Fagersta MK i BMW:n. Hon kör på tiden 2.04.77 på lördagen och söndagstiden blir 2.01.93. Här kommer bild på Elisabet och BMW:n. 

och så var det dags för den o-trimmade dam som var 3:a båda dagarna och det var Linda Johnsson från SMK Karlskoga i en Volvo 940. Hon körde på lördagen på tiden 2.07.11 och var då efter vinnaren med 2.92s. På söndagen blev Lindas tid runt banan 2.04.54 och det var 4.45s efter Lola. Så nu kan vi sammafatta båda dagarna med samma namn. De lyder alltså Olsson, Pettersson och Johnsson. Alla dessa o-trimmade damer ingår i klassen voc, grupp N<1600 samt grupp F C-förare. Här bild på Johnsson i Volvon. 

Nu har ni fått se en hel hög med damer på bild här så nu kände jag mig lite taskig. Varför får inte alla damer som varit med föräras med en bild här i krönikan? Jo, visst får dom det. Så därför kommer här en bild först på Emilia Widen från Fagersta MK i sin Volvo 240. Emilia blev 4:a i dam o-trimmat båda dagarna.

och så var det ytterligare en otrimmad dam och det är Alva Lamprecht från Kolsva MS i en Golf V5. Hon var bara med på lördagen och fick då den 5:e platsen i o-trimmat dam. Här bild på Alva. Alla dessa damer ingår i C-förare voc, grupp N<1600 samt grupp F. 

Då har vi kommit till slutet på denna krönika från tävlingarna i Nyköping. Jag tänkte avsluta med några depåbilder och så hoppas jag att vi ses snart igen. Nästa tävlinghelg är ju snart här. Det blir i Borlänge den 2-3/9 så nu är det bara att ladda om högerfoten och kanske puttsa lite på lacken. Så glöm inte att anmäla er sår fort som möjligt. Vi vill ju ha snabba, hårda fajter ända in i kaklet. Finaltävlingen i Arboga blir den 9-10/9, alltså bara en vecka efter Borlänge. Så på återseende mina vänner och jag kommer snart publicera ett bildarkiv från dessa tävlingar i Nyköping så kanska alla kan få en bild på sin framfart på banan. 

mvh Lola ”Bakom tangenterna” Olsson

Tack och hej från mig….och bilderna får användas av alla som vill och tycker att det är nått att ha. 

🏆🌟🏆